- Odsłony: 61
To spotkanie z autorką bajek i ilustratorką Edytą Zarębską
oraz spotkanie z muzykiem i animatorem
Robertem Zarębskim
TERAZ
DOSTĘPNE
TAKŻE ONLINE !!!
Od 14 lat spotykamy się z dziećmi przekonując i udowadniając, że kluczem do spełniania ich marzeń jest poszukiwanie informacji i wiedzy zawartej w książkach.
A czytanie książek zwłaszcza takich, które zawierają tematy (treści) którymi się interesują i pasjonują jest początkiem drogi do nowych inspiracji i szczęśliwej przyszłości.
Oferta skierowana jest w szczególności do Bibliotek, Szkół i Przedszkoli.
Adresatem spotkań są uczniowie Szkoły Podstawowej kl. 1-3 lub starsze przedszkolaki
(nie łączymy grup szkoły i przedszkola).
Czas trwania spotkania, godzina zegarowa.
Spotkanie składa się z czterech etapów:
Etap pierwszy: autorka opowiada o swoim dzieciństwie i marzeniach, dzięki którym została pisarką. Opowieść jest prowadzona w bajkowy ale dynamiczny sposób z aktywnym udziałem dzieci.
Etap drugi: czytanie fragmentu książki autorki przypominające teatralną scenkę. Mające jednocześnie na celu pokazać młodemu czytelnikowi, jak wielką rolę w głośnym czytaniu odgrywają: intonacja, podział na role, mimika i mowa ciała.
Etap trzeci: ilustratorka krok po kroku tworzy ilustrację. W tym samym czasie dzieci mają możliwość odgadywania powstającego właśnie rysunku i wypowiadania swoich pomysłów do mikrofonu. (uruchamiając swoją wyobraźnię)
Etap czwarty: muzyk i kompozytor przy pomocy akordeonu oraz śpiewu zabiera dzieci w świat piosenki, która opowiada o marzeniach i bibliotece. Dzieci biorą czynny udział w śpiewaniu i akompaniamencie. Piosenka pt. „Mądra rzeka” do pobrania na stronie babciagrunia.pl
© Scenariusz objęty prawami autorskimi.
Informacje potrzebne do zorganizowania spotkania „Śpiewająca Biblioteka”
Liczebność Grupy:
Najlepiej sprawdzają się mniejsze grupy maksymalnie do 60/70 osób. Większe grupy też są dozwolone ale zmienia to nieco charakter spotkania ponieważ:
W spotkaniu oprócz słuchania dzieci biorą aktywny udział. Odpowiadają na pytania i wypowiadają się do mikrofonu, a osobiste, nie rzadko zabawne odpowiedzi utrwalają pozytywne skojarzenia i pomagają uwierzyć w siebie. W większej grupie nie wystarcza czasu na aktywny udział wszystkich chętnych uczestników.
Uwaga ! Nie jesteśmy grupą animatorów prowadzących zabawy taneczno-ruchowe. Zaangażowanie uczestników polega na aktywności umysłowej rozbudzającej wyobraźnię i utrwalającej właściwe wzorce i skojarzenia. (Wspominamy o tym ponieważ w kilku Przedszkolach i jednej Bibliotece oczekiwano od nas takiego zabawiania dzieci.)
Lokalizacja spotkań:
Miejsce spotkania ma duże znaczenie i wpływ na jakość spotkania, oraz realizację celów. Czasami lepiej nie robić spotkania niż zrobić w nieodpowiednim miejscu.
Biblioteka – Idealne miejsce wywołujące zaciekawienie i fascynację (z punktu widzenia dzieci, cel podróży jaką właśnie odbyły). Tutaj najlepiej budować pozytywne skojarzenia i udowadniać, że Biblioteka jest „przyjacielem”. Zawsze po takich spotkaniach mamy odzew, że dzieci wracają, zapisują się i czytają więcej :)
Sala widowiskowa /konferencyjna – dobre miejsce, przeważnie dobra akustyka.
Sala lekcyjna – dobre miejsce i akustyka
Świetlica - dobre miejsce i akustyka
Sala kinowa – w miarę dobre miejsce i akustyka. Minusem jest układ krzeseł i brak możliwości swobodnego podchodzenia do dzieci. Utrudnia to ich aktywny udział w spotkaniu.
Korytarz szkolny – miejsce nieodpowiednie, akustyka słaba. Są wyjątki, które jednak potwierdzają regułę :)
Sala gimnastyczna – nie nadaje się na spotkania autorskie !
To miejsce z definicji przeznaczone do ćwiczeń i gimnastyki, i tak jest postrzegane i kojarzone przez dzieci, dlatego trudno tam o właściwe skupienie i nastawienie . Brak dobrej akustyki znacząco utrudnia komunikację. Nie przyjeżdżamy na spotkania organizowane na salach gimnastycznych.
To osoba organizująca spotkanie podejmuje w oparciu o własne możliwości lokalowe decyzję o wyborze miejsca. Jednak mając na względzie wspólny cel, jakim jest zadowolenie uczestników, organizatorów i poczucie dobrej inwestycji. Prosimy o skorzystanie z naszych podpowiedzi wynikających z wieloletniego doświadczenia.
Układ siedzeń i wygoda uczestników:
Akcja spotkania toczy się na całej sali. Wchodzimy w kontakt z uczestnikami podchodząc i rozmawiając dlatego potrzebujemy dróg którymi możemy się przemieszczać. Przejść między krzesłami, ławkami czy wyspami ułożonymi z dywanów lub materacy.
Wygodne siedzenia, krzesła, ławki , dywany lub materace ułożone na podłodze– dzieciom łatwiej się skupić uwagę.
Siedzenie na twardej podłodze utrudnia koncentrację i skupienie.
Tablica :
Prosimy o przygotowanie tablicy typu konferencyjnego z kartkami, potrzebnej do wykonania rysunków.
Może być tablica, sucho ścieralna flipchart, sztaluga z tablicą korkową lub usztywnieniem, tablica z magnesami itp. W przypadku braku tablicy przyklejamy kartki do ściany :)
Sprzęt:
Posiadamy własne nagłośnienie, mikrofon, instrument klawiszowy. Organizatorów prosimy o przygotowanie stolika pod instrument klawiszowy.
Chętnie też podłączamy się do nagłośnienia dostępnego na miejscu, ponieważ jest ono dobrze dostosowane do akustyki Sali.
Honorarium za spotkanie:
Cena każdego spotkania jest ustalana indywidualnie i zależy od odległości jaką musimy pokonać z Lublina.
Często podróżujemy nocą wiele godzin, kilkaset kilometrów. Żeby dojechać na spotkanie z dziećmi np. na godzinę 8:30
Kontakt w sprawie Spotkań
Szczegóły organizacyjne i rezerwowanie terminów
tel. 601-393-487 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.