To spotkanie z autorką bajek i ilustratorką Edytą Zarębską

oraz spotkanie z muzykiem i animatorem

Robertem Zarębskim

 

TERAZ

DOSTĘPNE 

TAKŻE ONLINE !!!

 Od 14 lat spotykamy się z dziećmi przekonując i udowadniając, że kluczem do spełniania ich marzeń jest poszukiwanie informacji i wiedzy zawartej w książkach.

A czytanie książek zwłaszcza takich, które zawierają tematy (treści) którymi się interesują i pasjonują jest początkiem drogi do nowych inspiracji i szczęśliwej przyszłości.

Oferta skierowana jest w szczególności do Bibliotek, Szkół i Przedszkoli.

Adresatem spotkań są uczniowie Szkoły Podstawowej kl. 1-3 lub starsze przedszkolaki
(nie łączymy grup szkoły i przedszkola).

Czas trwania spotkania, godzina zegarowa.

Spotkanie składa się z czterech etapów:

Etap pierwszy: autorka opowiada o swoim dzieciństwie i marzeniach, dzięki którym została pisarką. Opowieść jest prowadzona w bajkowy ale dynamiczny sposób z aktywnym udziałem dzieci. 

Etap drugi: czytanie fragmentu książki autorki przypominające teatralną scenkę. Mające jednocześnie na celu pokazać młodemu czytelnikowi, jak wielką rolę w głośnym czytaniu odgrywają:  intonacja, podział na role, mimika i mowa ciała.

Etap trzeci: ilustratorka krok po kroku tworzy ilustrację. W tym samym czasie dzieci mają możliwość odgadywania powstającego właśnie rysunku i wypowiadania swoich pomysłów do mikrofonu. (uruchamiając swoją wyobraźnię)

Etap czwarty: muzyk i kompozytor przy pomocy akordeonu oraz śpiewu zabiera dzieci w świat piosenki, która opowiada  o marzeniach i bibliotece. Dzieci biorą czynny udział w śpiewaniu i akompaniamencie.  Piosenka pt. „Mądra rzeka” do pobrania na stronie babciagrunia.pl

 © Scenariusz objęty prawami autorskimi.

Informacje potrzebne do zorganizowania spotkania „Śpiewająca Biblioteka”

Liczebność Grupy:

Najlepiej sprawdzają się mniejsze grupy maksymalnie do 60/70 osób. Większe grupy też są dozwolone ale zmienia to nieco charakter spotkania ponieważ:

W spotkaniu oprócz słuchania dzieci biorą aktywny udział. Odpowiadają na pytania i wypowiadają się do mikrofonu, a osobiste, nie rzadko zabawne odpowiedzi utrwalają pozytywne skojarzenia i pomagają uwierzyć w siebie. W większej grupie nie wystarcza czasu na aktywny udział wszystkich chętnych uczestników.

Uwaga ! Nie jesteśmy grupą animatorów prowadzących zabawy taneczno-ruchowe. Zaangażowanie uczestników polega na aktywności umysłowej rozbudzającej wyobraźnię i utrwalającej właściwe wzorce i skojarzenia. (Wspominamy o tym ponieważ w  kilku Przedszkolach i jednej Bibliotece oczekiwano od nas takiego zabawiania dzieci.)

Lokalizacja spotkań:

Miejsce spotkania ma duże znaczenie i wpływ na jakość spotkania, oraz realizację celów. Czasami lepiej nie robić spotkania niż zrobić w nieodpowiednim miejscu.

Biblioteka – Idealne miejsce wywołujące zaciekawienie i fascynację (z punktu widzenia dzieci, cel podróży jaką właśnie odbyły).  Tutaj najlepiej budować pozytywne skojarzenia i udowadniać, że Biblioteka jest „przyjacielem”.  Zawsze po takich spotkaniach mamy odzew, że dzieci wracają, zapisują się i czytają więcej :)

Sala widowiskowa /konferencyjna – dobre miejsce, przeważnie dobra akustyka.

Sala lekcyjna – dobre miejsce i akustyka

Świetlica - dobre miejsce i akustyka

Sala kinowa – w miarę dobre miejsce i akustyka. Minusem jest układ krzeseł i brak możliwości swobodnego podchodzenia do dzieci. Utrudnia to ich aktywny udział w spotkaniu.

Korytarz szkolny – miejsce nieodpowiednie, akustyka słaba.  Są wyjątki, które jednak potwierdzają regułę :)

Sala gimnastyczna – nie nadaje się na spotkania autorskie !    

To miejsce z definicji przeznaczone do ćwiczeń i gimnastyki, i tak jest postrzegane i kojarzone przez dzieci, dlatego trudno tam o właściwe skupienie i nastawienie . Brak dobrej akustyki znacząco utrudnia komunikację.  Nie przyjeżdżamy na spotkania organizowane na salach gimnastycznych.

To osoba organizująca spotkanie podejmuje w oparciu o własne możliwości lokalowe decyzję o wyborze miejsca. Jednak mając na względzie wspólny cel, jakim jest zadowolenie uczestników, organizatorów i poczucie dobrej inwestycji. Prosimy o skorzystanie z naszych podpowiedzi wynikających z wieloletniego doświadczenia.

Układ siedzeń i wygoda uczestników:

Akcja spotkania toczy się na całej sali. Wchodzimy w kontakt z uczestnikami podchodząc i rozmawiając dlatego potrzebujemy dróg którymi możemy się przemieszczać. Przejść między krzesłami, ławkami czy wyspami ułożonymi z dywanów lub materacy.

Wygodne siedzenia, krzesła, ławki , dywany lub materace ułożone na podłodze– dzieciom łatwiej się skupić uwagę.

Siedzenie na twardej podłodze utrudnia koncentrację i skupienie.

Tablica :

Prosimy o przygotowanie tablicy typu konferencyjnego z kartkami, potrzebnej do wykonania rysunków.

Może być tablica, sucho ścieralna flipchart, sztaluga z tablicą korkową lub usztywnieniem, tablica z magnesami itp. W przypadku braku tablicy przyklejamy kartki do ściany :)

Sprzęt:

Posiadamy własne nagłośnienie, mikrofon, instrument klawiszowy. Organizatorów prosimy o przygotowanie stolika pod instrument klawiszowy.

Chętnie też podłączamy się do nagłośnienia dostępnego na miejscu, ponieważ jest ono dobrze dostosowane do akustyki Sali.

Honorarium za spotkanie:

Cena każdego spotkania jest ustalana indywidualnie i zależy od odległości jaką musimy pokonać z Lublina.

 

Często podróżujemy nocą wiele godzin, kilkaset kilometrów. Żeby dojechać  na spotkanie z dziećmi np. na godzinę 8:30

 

 

Kontakt w sprawie Spotkań

Szczegóły organizacyjne i rezerwowanie terminów

tel. 601-393-487  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.